Regulamin Organizacyjny 01.08.2013 r.
Załącznik do Uchwały Nr 998/13
Zarządu Powiatu Opolskiego
z dnia 1.08.2013 r.
Regulamin organizacyjny Domu Dziecka im. Janusza Korczaka
w Tarnowie Opolskim
I. Postanowienia ogólne
§ 1
Regulamin określa szczegółowe zasady i organizację Domu Dziecka im. Janusza Korczaka w Tarnowie Opolskim.
§ 2
Niniejszy regulamin został opracowany na podstawie:
- Ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz.U.nr 149 poz. 887 z późn. zm.),
- Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 22 grudnia 2011 r. w sprawie instytucjonalnej opieki zastępczej (Dz. U. Nr 292 poz.1720).
- Statutu Domu Dziecka im. Janusza Korczaka w Tarnowie Opolskim przyjętego Uchwałą Rady Powiatu Opolskiego Nr XXVI z dnia 22 kwietnia 2013 r.
§ 3
Ilekroć w regulaminie jest mowa o:
- Domu - rozumie się przez to Dom Dziecka im. Janusza Korczaka w Tarnowie Opolskim z siedzibą w Tarnowie Opolskim przy ul. Korczaka 1,
- Dyrektorze – rozumie się przez to Dyrektora Domu Dziecka im. Janusza Korczaka w Tarnowie Opolskim;
- Zespołach, grupach – rozumie się przez to komórki organizacyjne funkcjonujące w Domu Dziecka im Janusza Korczaka w Tarnowie Opolskim.
§ 4
- Dom jest budżetową jednostką organizacyjną.
- Nadzór nad działalnością Domu sprawuje Zarząd Powiatu Opolskiego przy pomocy Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Opolu.
§ 5
Domem kieruje Dyrektor.
§ 6
- Zasady i tryb wykonywania czynności kancelaryjnych regulują postanowienia Instrukcji Kancelaryjnej.
- W Domu Dziecka obowiązuje Jednolity Rzeczowy Wykaz Akt dla Domu Dziecka im. Janusza Korczaka w Tarnowie Opolskim.
- W Domu Dziecka znajduje się składnica akt. Postępowanie w składnicy akt z wszelką dokumentacją spraw zakończonych reguluje Instrukcja Archiwalna.
§ 7
1. W Domu funkcjonują następujące komórki organizacyjne i stanowiska pracy dla których, w celu zapewnienia jednolitego oznakowania akt, ustala się następujące symbole:
a. Dyrektor Domu Dziecka w Tarnowie Opolskim - DDZ.TO. D.
b. Dział Opieki i Wychowania: - DDZ.TO. O i W.
c. Pedagog - DDZ.TO.O i W. P.
d. Pracownik socjalny - DDZ.TO.O i W. PS.
e. Dział finansowo- administacyjno –gospodarczy - DDZ.TO. FAG.
f. Główny Księgowy: - DDZ.TO.FAG.GK.
g. Inspektor - DDZ.TO.FAG.I.
h. Magazynier- Intendent - DDZ.TO.FAG.MI.
2. Schemat struktury organizacyjnej Domu stanowi załącznik do niniejszego regulaminu.
II. Specyfika i rodzaj sprawowanej opieki.
§ 8
- Dom jako placówka opiekuńczo-wychowawcza zapewnia dzieciom:
- całodobową opiekę i wychowanie, z zaznaczeniem, że liczba dzieci pozostających pod opieką 1 osoby pracującej z dziećmi, nie może być większa niż 14 osób,
- zaspokajanie niezbędnych potrzeb, w tym: wyżywienia stosownie do wieku, stanu zdrowia, kultury, religii - z dostępnością do podstawowych produktów spożywczych przez całą dobę,
- zaspokojenie potrzeb bytowych, w tym:
- pokoi mieszkalnych nie większych niż 5 osobowych, właściwie oświetlonych, o powierzchni zapewniającej przechowywanie rzeczy osobistych i swobodne korzystanie z wyposażenia,
- odzież, obuwie, bieliznę, przedmioty osobistego użytku – stosownie do wieku i indywidualnych potrzeb,
- toalety i łazienki zapewniające intymność, z miejscem do prania i suszenia,
- miejsce do nauki,
- kuchnię ogólna i kuchnie podręczne do przygotowania posiłków,
- wspólne pomieszczenia do spożywania posiłków, miejsc spotkań i wypoczynku,
- realizację planu pracy z rodziną lub gdy jest to niemożliwe starania o umieszczenie w rodzinie adopcyjnej,
- dostęp do opieki medycznej i zaopatrzenie w leki oraz środki higieny osobistej,
- zabawki – odpowiednie do wieku i poziomu rozwoju psychofizycznego,
- prawo do praktyk religijnych zgodnych z wolą rodziców lub opiekunów prawnych,
- zajęcia socjalizacyjne, korekcyjne, kompensacyjne, rekompensujące brak wychowania w rodzinie i przygotowujące do życia społecznego,
- kształcenie, pomoc w nauce i wyrównywanie opóźnień rozwojowych i szkolnych,
- kwotę pieniężną do własnego dysponowania dla dzieci od 5 roku życia, w wysokości nie niższej niż 1% i nie wyższej niż 8% kwoty odpowiadającej kwocie, o której mowa a art. 80 ust.1 pkt. 2 ustawy, ustalaną co miesiąc przez Dyrektora Domu, w porozumieniu w wychowawcami oraz samorządem dziecięcym,
- utrzymanie więzi emocjonalnych z rodzeństwem i akceptowanych społecznie kontaktów z rówieśnikami,
- możliwość kontaktów z rodzinami zaprzyjaźnionymi, za zgodą Sądu, Dyrektora Domu,
- pomoc w pokonywaniu trudności życiowych zgodnie z zasadami etyki i normami współżycia społecznego,
- dostęp do informacji, w tym szczególnie o swojej sytuacji rodzinnej i prawnej, zasad panujących w Domu,
- udział w spotkaniach samorządu dziecięcego - o ile to jest możliwe z uwagi na wiek i poziom rozwoju psychofizycznego,
- dostęp do dóbr kultury,
- uczestnictwo – na miarę możliwości w zajęciach pozalekcyjnych, rekreacyjno-sportowych.
- W Domu:
- sporządza się indywidualną diagnozę pedagogiczną każdego dziecka,
- prowadzi się :
- plan pomocy dziecku,
- kartę udziału w zajęciach specjalistycznych z opisem ich przebiegu, arkusze badań i obserwacji pedagogicznych,
- dzienniki zajęć wychowawczych,
- raport pielęgniarski,
- księgę wychowanków,
- zeszyt adopcji.
§ 9
W procesie opieki i wychowania uczestniczą wszyscy pracownicy Domu.
§ 10
Działalność Domu może być uzupełniana pracą wolontariuszy.
§ 11
Dom współpracuje z:
- asystentami rodzin biologicznych dzieci, koordynatorami rodzinnej pieczy zastępczej, pracownikami socjalnymi ośrodków pomocy społecznej właściwymi dla miejsca zamieszkania wychowanków, Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Opolu
- organami administracji rządowej, samorządowej,
- szkołami,
- sądami,
- ośrodkami adopcyjno-opiekuńczymi,
- organizacjami społecznymi, stowarzyszeniami, fundacjami, osobami prywatnymi i innymi podmiotami, w tym rodzinami zaprzyjaźnionymi, które podejmują się wspierania działań opiekuńczo-wychowawczych placówki, szczególnie w zakresie przygotowania dziecka do samodzielności - o ile uzyskają pozytywną akceptację dyrektora Domu.
III. Zasady działania i organizacja Domu
§ 12
- Dzieci przebywające w Domu tworzą samorząd.
- Organizację samorządu określa regulamin ustalony przez dzieci w porozumieniu z pracownikami.
- Dzieci wybierają opiekuna samorządu spośród pracowników Domu.
IV. Zasady kierowania Domem, podział zadań i kompetencji.
§ 13
1) Pracą Domu kieruje Dyrektor.
2) Do kompetencji Dyrektora należy:
- nadzorowanie organizacji pracy i realizacja zadań wszystkich Działów,
- wykonywanie czynności z zakresu prawa pracy wobec pracowników Domu,
- ustalanie priorytetów, zasad i procedur dotyczących:
- rekrutacji pracowników,
- oceny pracowników,
- kształtowania wynagrodzeń w ramach posiadanych środków,
- zatrudniania, awansowania i zwalniania pracowników,
- delegowania uprawnień, struktury i wielkości zatrudnienia po uzyskaniu akceptacji Zarządu Powiatu Opolskiego,
- reprezentowanie Domu na zewnątrz i prowadzenie negocjacji w sprawach dotyczących Domu,
- nadzorowanie realizacji budżetu Domu,
- wydawanie regulaminów, zarządzeń i pism dotyczących funkcjonowania Domu,
- wykonywanie innych zadań zastrzeżonych dla Dyrektora przez przepisy prawa.
§ 14
- W Domu funkcjonują:
- Dział Opieki i Wychowania,
- Dział Finansowo-Administracyjno-Gospodarczy.
Dział Opieki i Wychowania
§ 15
- Dział Opieki i Wychowania tworzą: grupy wychowawcze, zespół ds. okresowej oceny sytuacji dziecka, pedagog, pracownik socjalny, psycholog, logopeda, rehabilitant (o ile są zatrudnieni w placówce).
- W skład grup wychowawczych wchodzą: dzieci, pielęgniarki, opiekunki dziecięce, wychowawcy.
- Pracą grup wychowawczych koordynują wyznaczone przez Dyrektora Przewodniczące /Przewodniczący Grup Wychowawczych.
- W domu działa Zespół ds. okresowej oceny sytuacji dziecka, w skład których wchodzą: dyrektor lub osoba przez niego wyznaczona, pedagog, pracownik socjalny, wychowawca lub opiekunka dziecięca lub pielęgniarka kierująca procesem wychowania danego dziecka.
- 5W skład zespołu mogą wchodzić: asystent rodziny, rodzice dziecka, psycholog, logopeda, nauczyciel szkolny lub przedszkolny danego dziecka, pracownicy ośrodków pomocy społecznej właściwych ze względu na miejsce zamieszkania rodziców dziecka, kuratorzy sądowi i inne osoby.
- Zespół ds. okresowej oceny sytuacji dziecka ustala aktualną sytuację rodzinną dziecka, wnioskuje o powrót dziecka do domu rodzinnego, umieszczenie dziecka w rodzinie adopcyjnej, zastępczej lub w innej formie opieki, analizuje zdrowie i rozwój dziecka, stosowane metody pracy z dzieckiem i rodziną.
- Wychowawcy, opiekunki dziecięce i pielęgniarki kierujący procesem wychowawczym dziecka ponoszą za niego indywidualną odpowiedzialność.
§ 16
Dział Opieki i Wychowania ma za zadanie:
- zapewnienie dzieciom opieki i wychowania przez cały rok kalendarzowy,
- zapewnienie dzieciom bezpieczeństwa,
- zapewnienie dzieciom opieki pielęgniarskiej,
- otoczenie dzieci opieką lekarza pediatry na miarę istniejących potrzeb,
- prowadzenie profilaktyki zdrowotnej, w tym obowiązujących szczepień ochronnych niemowląt i małych dzieci zgodnie z kalendarzem szczepień,
- zaspokojenie potrzeb wychowanków oraz wyrównywanie deficytów rozwojowych poprzez planowe oddziaływania wychowawcze, wyrównawcze i rehabilitacyjne,
- zapewnienie dostępu do nauki w szkołach poza Domem,
- pomoc w nauce, w szczególności przy odrabianiu zadań domowych oraz w miarę potrzeby przez udział w zajęciach wyrównawczych,
- uczestnictwo w miarę możliwości w zajęciach pozalekcyjnych i rekreacyjno-sportowych,
- inicjowanie i koordynowanie działań zmierzających do powrotu dziecka do rodzin , umieszczenia w rodzinie: adopcyjnej, zastępczej,
- współpracę z jednostkami publicznymi i organizacjami pozarządowymi zajmującymi się problematyką rodziny i dziecka,
- współdziałanie z innymi działami Domu w celu stworzenia dzieciom przyjaznej atmosfery wychowawczej, dbałość o poszanowanie i podtrzymywanie związków emocjonalnych dziecka z rodzicami, rodzeństwem oraz innymi osobami zarówno spoza placówki, jak i przebywającymi lub zatrudnionymi w placówce,
- uczenie samodzielności na miarę posiadanych przez dziecko możliwości wiekowych i rozwojowych,
- organizowanie działalności kulturalnej, w tym kontaktu ze sztuką dziecięcą. Organizowanie świąt z zachowaniem tradycji Domu oraz tradycji narodowych, regionalnych i religijnych,
- realizowanie rocznych , miesięcznych i tygodniowych planów pracy,
- prowadzenie dokumentacji grup wychowawczych, w tym dzienników zajęć, zeszytów informacji, teczek osobowych dzieci,
- prowadzenie dokumentacji medycznej wychowanków,
- meldowanie dzieci na pobyt czasowy i wymeldowywanie oraz prowadzenie księgi meldunkowej,
- prowadzenie księgi ewidencyjnej wychowanków,
- odpowiedzialność za mienie pozostające na wyposażeniu grup wychowawczych,
- realizacja innych zadań zleconych przez Dyrektora Domu.
§ 17
Dział Finansowo-Administracyjno-Gospodarczy
Dział Finansowo-Administracyjno-Gospodarczy ma za zadanie :
- prowadzenie spraw administracyjno – biurowych,
- prowadzenie akt osobowych pracowników,
- sporządzanie sprawozdań dot. zatrudnienia i wynagrodzenia,
- sporządzanie list płac,
- prowadzenie sekretariatu ,ewidencjonowanie korespondencji przychodzącej i wychodzącej z placówki,
- prowadzenie dokumentacji dotyczącej rotacji dzieci,
- prowadzenie dokumentacji związanej z ewidencją darów,
- prowadzenie spraw ubezpieczenia społecznego i zdrowotnego pracowników i dzieci;
terminowe przekazywanie składek na ubezpieczenie społeczne do ZUS i podatku od wynagrodzeń pracowniczych,
- rozliczanie z Urzędem Skarbowym PIT-ów rocznych,
- sporządzanie harmonogramów pracy dla pracowników,
- rozliczanie czasu pracy pracowników,
- prowadzenie Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej,
- prowadzenie kasy,
- prowadzenie magazynów: żywności, środków czystości, odzieży, obuwia, naczyń kuchennych,
- sporządzanie jadłospisów,
- zaopatrzenie kuchni w artykuły żywnościowe zgodnie z normami i żywienia i gramaturą,
- prowadzenie kartotek magazynowych ilościowych i ilościowo-wartościowych, sporządzanie raportów żywnościowych i kalkulacja kosztów, zakup towarów zgodnie z ustawą o zamówieniach publicznych, przyjmowanie i ewidencja darów,
- kontrolę jakości i ilości produktów żywnościowych dostarczanych przez dostawców i nadzór na ich przechowywaniem,
- prowadzenie i przechowywanie i archiwizacja dokumentów wytworzonych w Domu,
- pranie odzieży dla wychowanków Domu oraz odzieży roboczej dla pracowników,
- utrzymanie posesji Domu w należytym porządku i ładzie,
- przewóz dzieci i towarów,
- utrzymanie pralni, suszarni , garażu , kotłowni , pomieszczeń gospodarczych we właściwym porządku,
- stosowanie przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy oraz bezpieczeństwa przeciwpożarowego,
- współpracę z innymi działami w zakresie realizacji zadań Domu,
- wykonywania innych zadań zleconych przez Dyrektora.
§ 18
Do zadań Pedagoga należy :
- sporządzanie diagnozy wychowanków,
- prowadzenie zajęć terapeutycznych,
- prowadzenie kart udziału wychowanków w przeprowadzanych przez siebie zajęciach z opisem ich przebiegu,
- prowadzenie arkuszy badań i obserwacji pedagogicznych,
- prowadzenie zajęć indywidualnych i grupowych z wychowankami,
- poradnictwo pedagogiczne dla rodziców dzieci przebywających w placówce,
- koordynowanie pracą grup wychowawczych,
- wspomaganie Dyrektora w kierowaniu i nadzorowaniu pracy Działu Opieki i Wychowania,
- prowadzenie kontroli wewnętrznej grup wychowawczych,
- współudział w pracach stałego zespołu do spraw okresowej oceny sytuacji dziecka i prowadzenie protokołów ze spotkań tych zespołów,
- przestrzeganie tajemnicy zawodowej , w tym tajemnicy dotyczącej danych osobowych wychowanków,
- współpraca z poradniami pedagogiczno-psychologicznymi, szkołą, przedszkolem oraz sądami rodzinnymi w sprawie wychowanków,
- praca z dziećmi w grupie wychowawczej w sytuacjach wynikających z zastępstw,
- współpraca z dyrektorem placówki, pracownikiem socjalnym, opiekunkami dziecięcymi, wychowawcami , pielęgniarkami i lekarzem w sprawach wychowanków.
§ 19
Do zadań Pracownika Socjalnego należy:
- współuczestnictwo w opracowywaniu planu pomocy dziecku, w tym w kwestii współpracy z rodziną biologiczną,
- współpracuje z asystentem rodziny,
- współpracuje z rodzicami biologicznymi dzieci,
- współpracuje z sądami, pracownikami socjalnymi, szkołami i innymi organizacjami wspierającymi Dom w usamodzielnianiu dzieci,
- przeprowadzanie wywiadów środowiskowych w rodzinach biologicznych dzieci.
- współpraca z Dyrektorem, Pedagogiem, wychowawcami, kierującymi procesem wychowawczym dziecka,
- pomoc usamodzielnianym wychowankom,
- praca w wyznaczonych godzinach w grupach wychowawczych w celu bliższego poznania dzieci i ich problemów.
- organizowanie pogadanek z dziećmi, na temat ich sytuacji rodzinnej, prawnej, usamodzielnienia się.
§ 20
Do zadań wychowawcy, opiekunki dziecięcej lub pielęgniarki kierującej procesem wychowawczym dziecka należy:
- praca w grupie wychowawczej, w tym podejmowanie działań opiekuńczo-wychowawczych wobec dzieci,
- kierowanie procesem wychowawczym nad dziećmi powierzonymi jego opiece ( nie więcej niż 5 dzieci),
- opracowywanie planu pomocy dziecku we współpracy z asystentem rodziny (o ile zostaje przydzielony rodzinie) ona podstawie diagnozy psychofizycznej dziecka sporządzonej przez pedagoga lub psychologa i jego modyfikacja planu pomocy rodzinie nie rzadziej niż co pół roku.
- współpraca z Dyrektorem Domu,
- współpraca z pedagogiem,
- współpraca z rodzinami biologicznymi wychowanków,
- pomoc wychowankom w przygotowaniu się do samodzielności.
§ 21
Do obowiązków Głównego Księgowego należy:
- prowadzenie rachunkowości zgodnie z obowiązującym porządkiem prawnym, przepisami i zasadami,
- dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym,
- dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych,
- organizowanie właściwego sporządzania, przyjmowania , obiegu, archiwizowania i kontroli dokumentów w sposób zapewniający: właściwy przebieg operacji finansowych, ochronę mienia będącego w posiadaniu placówki, prawidłowe i terminowe dokonywanie rozliczeń finansowych, nadzorowanie całokształtu prac z zakresu rachunkowości,
- prowadzenie gospodarki finansowej zgodnie z obowiązującymi przepisami polegające zwłaszcza na: wykonywaniu dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad wykonywania budżetu, gospodarki środkami własnymi jednostki i innymi będącymi w dyspozycji jednostki w tym z funduszu świadczeń socjalnych,
- wykonywanie zadań z zakresu kontroli wewnętrznej polegających w szczególności na wstępnej, bieżącej i następczej kontroli funkcjonalnej w zakresie powierzonych obowiązków, opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych wydawanych przez dyrektora, dotyczących prowadzenia rachunkowości, a w szczególności zakładowego planu kont, obiegu dokumentów – dowodów księgowych, zasad przeprowadzania i rozliczania inwentaryzacji,
- opracowywanie jednostkowych i zbiorczych sprawozdań finansowych z wykonania budżetu i analiz,
- finansowa obsługa ubezpieczenia dzieci, pracowników, środków transportu i budynku,
- sprawdzanie terminowego przekazywania składek na ubezpieczenie społeczne do ZUS i podatku od wynagrodzeń pracowniczych,
- sporządzanie sprawozdań do GUS,
- egzekwowanie odpłatności za pobyt dzieci w placówce, wysyłanie upomnień i wnioskowanie o umorzenie zaległych należności.
V. Ogólne zasady sprawowania kontroli
§ 22
- System kontroli w Domu obejmuje kontrolę wewnętrzną i zewnętrzną .
- Nadzór na kontrolą wewnętrzną sprawuje Dyrektor Domu.
- Zakres zadań kontrolnych pracowników określają szczegółowe zakresy czynności oraz stosowne upoważnienia wydane przez Dyrektora Domu.
- Pracownicy Domu są odpowiedzialni za właściwe przygotowanie i przeprowadzenie kontroli oraz przedłożenie wniosków z kontroli do Dyrektora Domu.
- Podstawowe zadania działalności kontrolnej w Domu obejmują:
- badanie zgodności kontrolowanego postępowania pracowników z obowiązującymi ich zakresami czynności,
- badanie realizacji zadań i efektywności działania na poszczególnych stanowiskach pracy,
- badanie i ocenę przebiegu realizacji efektów operacji finansowych i procesów opiekuńczo-wychowawczych , wykrywanie nieprawidłowości w wykonywaniu zadań i poleceń, ujawnienie nieprawidłowości, marnotrawstwa, niedbalstwa, zagrożeń dla życia i zdrowia dzieci, pracowników i mienia,
- ustalenie przyczyn i skutków negatywnych odchyleń od stanu prawidłowego oraz wskazywania pracowników odpowiedzialnych za powstanie nieprawidłowości,
- wskazywanie sposobów i środków umożliwiających likwidację nieprawidłowości,
- popularyzację i promowanie innowacyjnych działań pracowniczych poprawiających organizację i efektywność pracy.
§ 23
- Osobami upoważnionymi do kontroli wewnętrznej są: Pedagog, Główny Księgowy , Intendent -Magazynier, Przewodniczące zespołów wychowawczych.
- Osoby upoważnione do kontroli wewnętrznej przekładają Dyrektorowi na bieżąco uwagi, spostrzeżenia i wnioski dotyczące usprawnienia organizacji pracy Domu, zakłóceń w realizacji zadań opiekuńczo-wychowawczych , finansowych, administracyjnych i gospodarczych, łamania dyscypliny pracy oraz przepisów bhp i przeciwpożarowych.
§ 24
Szczegółowe unormowania spraw związanych z kontrolą wewnętrzną są zawarte w Regulaminie Kontroli Wewnętrznej.
V. Tryb załatwiania skarg i wniosków.
§ 25
- Dyrektor przyjmuje interesantów w każdy poniedziałek w godzinach od 10-11.
- Pracownicy przyjmują interesantów w godzinach pracy.
§ 26
1.Skargi i wnioski ewidencjonowane są w rejestrze skarg i wniosków.
2. Rejestr skarg i wniosków prowadzi inspektor do spraw administracyjnych.
3. Skargi i wnioski rozpatruje Dyrektor.
- Zasady podpisywania pism.
§ 27
Do podpisu Dyrektora zastrzeżone są:
- Pisma i decyzje w sprawach wynikających ze sprawowania funkcji Dyrektora Domu Dziecka.
- Zarządzenia i polecenia służbowe.
- Decyzje w sprawach osobowych pracowników Domu Dziecka.
- Zgody na udzielnie pracownikowi urlopów, w tym urlopu bezpłatnego.
- Korespondencja wychodząca z Domu Dziecka.
§ 28
Pracownicy opracowujący pisma parafują je swoim podpisem.
VII . Postanowienia końcowe.
§ 29
1. W razie nieobecności Dyrektora zastępuje go Pedagog lub Pracownik Socjalny lub inny wyznaczony pracownik.
2. W razie nieobecności Dyrektora w sprawach finansowych zastępuje go Główny Księgowy.
§ 30
1.Szczegółowe zakresy czynności pracowników Domu określa Dyrektor Domu.
2. Pracownik potwierdza własnoręcznym podpisem przyjęcie powierzonego zakresu czynności.
3. Zakres czynności podlega włączeniu do akt osobowych pracownika.
§ 31
Pracownicy Domu są zobowiązani do zachowania tajemnicy państwowej i służbowej jak również do ochrony danych osobowych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
§ 34
Zmiany w regulaminie następują w trybie właściwym dla jego uchwalenia.
§ 35
Regulamin wchodzi w życie po upływie dwóch tygodni od podania go do wiadomości pracownikom.