Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Regulamin Organizacyjny 01.08.2013 r.

Załącznik do Uchwały Nr 998/13

Zarządu Powiatu Opolskiego

z dnia 1.08.2013 r.

 

Regulamin organizacyjny Domu Dziecka im. Janusza Korczaka

w Tarnowie Opolskim

I.          Postanowienia ogólne

§ 1

Regulamin określa szczegółowe zasady i organizację Domu Dziecka im. Janusza  Korczaka w Tarnowie Opolskim.

§ 2

Niniejszy regulamin został opracowany na podstawie:

  1. Ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz.U.nr 149 poz. 887 z późn. zm.),
  2. Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 22 grudnia 2011 r. w sprawie instytucjonalnej opieki zastępczej (Dz. U. Nr 292 poz.1720).
  3. Statutu Domu Dziecka im. Janusza Korczaka w Tarnowie Opolskim przyjętego Uchwałą Rady Powiatu Opolskiego Nr XXVI z dnia 22 kwietnia  2013 r.

§ 3

Ilekroć w regulaminie jest mowa o:

  1. Domu - rozumie się przez to Dom Dziecka im. Janusza Korczaka w Tarnowie Opolskim z siedzibą  w Tarnowie Opolskim  przy ul. Korczaka 1,
  2. Dyrektorze – rozumie się przez  to Dyrektora Domu Dziecka im. Janusza Korczaka w Tarnowie Opolskim;
  3. Zespołach, grupach – rozumie się przez to komórki organizacyjne funkcjonujące w Domu Dziecka im Janusza Korczaka w Tarnowie Opolskim.

§ 4

  1. Dom jest budżetową jednostką organizacyjną.
  2. Nadzór nad działalnością Domu sprawuje Zarząd Powiatu Opolskiego przy pomocy Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Opolu.

§ 5

Domem kieruje Dyrektor.

§ 6

  1. Zasady i tryb wykonywania czynności kancelaryjnych regulują postanowienia Instrukcji Kancelaryjnej.
  2. W Domu Dziecka obowiązuje Jednolity Rzeczowy Wykaz Akt dla Domu Dziecka im. Janusza Korczaka w Tarnowie Opolskim.
  3. W Domu Dziecka znajduje się składnica akt. Postępowanie w składnicy akt z wszelką dokumentacją spraw zakończonych reguluje Instrukcja Archiwalna.

§ 7

1. W Domu funkcjonują następujące komórki organizacyjne i stanowiska pracy dla których, w celu zapewnienia jednolitego oznakowania akt, ustala się następujące symbole:

a. Dyrektor Domu Dziecka w Tarnowie Opolskim - DDZ.TO. D.

b. Dział Opieki i Wychowania: - DDZ.TO. O i W.

c. Pedagog - DDZ.TO.O i W. P.

d. Pracownik socjalny  - DDZ.TO.O i W. PS.

e. Dział finansowo- administacyjno –gospodarczy - DDZ.TO. FAG.

f. Główny Księgowy: - DDZ.TO.FAG.GK.

g. Inspektor  - DDZ.TO.FAG.I.

h. Magazynier- Intendent  - DDZ.TO.FAG.MI.

2. Schemat struktury organizacyjnej Domu stanowi załącznik do niniejszego regulaminu.

 

II.        Specyfika i rodzaj sprawowanej opieki.

§ 8

  1. Dom jako placówka opiekuńczo-wychowawcza zapewnia dzieciom:
  1. całodobową opiekę i wychowanie, z zaznaczeniem, że liczba dzieci pozostających pod opieką 1 osoby pracującej z dziećmi, nie może być większa niż 14 osób, 
  2. zaspokajanie niezbędnych potrzeb, w tym:  wyżywienia stosownie do wieku, stanu zdrowia, kultury, religii - z dostępnością do podstawowych produktów spożywczych przez całą dobę,
  3. zaspokojenie potrzeb bytowych, w tym:
  1. pokoi mieszkalnych nie większych niż 5 osobowych, właściwie oświetlonych, o powierzchni zapewniającej przechowywanie rzeczy osobistych i swobodne korzystanie z wyposażenia,
  2. odzież, obuwie, bieliznę, przedmioty osobistego użytku – stosownie do wieku i indywidualnych potrzeb,
  3. toalety i łazienki zapewniające intymność,  z miejscem do prania i suszenia,
  4. miejsce do nauki,
  5. kuchnię ogólna i kuchnie podręczne do przygotowania posiłków,
  6. wspólne pomieszczenia do spożywania posiłków, miejsc spotkań i wypoczynku,
  1. realizację planu pracy z rodziną lub gdy jest to niemożliwe starania o umieszczenie w rodzinie adopcyjnej,
  2. dostęp do opieki medycznej i zaopatrzenie w leki oraz środki higieny osobistej,
  3. zabawki – odpowiednie do wieku i poziomu rozwoju psychofizycznego,
  4. prawo do praktyk religijnych zgodnych z wolą rodziców lub opiekunów prawnych,
  5. zajęcia socjalizacyjne, korekcyjne, kompensacyjne, rekompensujące brak wychowania w rodzinie i przygotowujące do życia społecznego,
  6. kształcenie, pomoc w nauce i wyrównywanie opóźnień rozwojowych i szkolnych,
  7. kwotę pieniężną do własnego dysponowania dla dzieci od 5 roku życia, w wysokości nie niższej niż 1% i nie wyższej niż 8% kwoty odpowiadającej kwocie, o której mowa a art. 80 ust.1 pkt. 2 ustawy, ustalaną co miesiąc przez Dyrektora Domu, w porozumieniu w wychowawcami oraz samorządem dziecięcym,
  8.  utrzymanie więzi emocjonalnych z rodzeństwem i  akceptowanych społecznie kontaktów z rówieśnikami,
  9. możliwość kontaktów z rodzinami zaprzyjaźnionymi, za zgodą Sądu, Dyrektora Domu,
  10. pomoc w pokonywaniu trudności życiowych zgodnie z zasadami etyki i normami współżycia społecznego,
  11.  dostęp do informacji, w tym szczególnie o swojej sytuacji rodzinnej i prawnej, zasad panujących w Domu,  
  12. udział w spotkaniach samorządu dziecięcego - o ile to jest możliwe z uwagi na wiek i poziom rozwoju psychofizycznego,
  13.  dostęp do dóbr kultury,
  14.  uczestnictwo – na miarę możliwości w zajęciach pozalekcyjnych, rekreacyjno-sportowych.
  1. W Domu:
  1. sporządza się indywidualną diagnozę pedagogiczną każdego dziecka,
  2. prowadzi się :
  1. plan pomocy dziecku,
  2. kartę udziału w zajęciach specjalistycznych z opisem ich przebiegu, arkusze badań i obserwacji pedagogicznych,
  3. dzienniki zajęć wychowawczych,
  4. raport pielęgniarski,
  5. księgę wychowanków,
  6. zeszyt adopcji.

§ 9

W procesie  opieki i wychowania uczestniczą wszyscy pracownicy  Domu.

§ 10

Działalność Domu może być uzupełniana pracą wolontariuszy.

§ 11

Dom współpracuje z:

  1. asystentami  rodzin biologicznych dzieci, koordynatorami rodzinnej pieczy zastępczej, pracownikami socjalnymi ośrodków pomocy społecznej właściwymi dla miejsca zamieszkania wychowanków, Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Opolu
  2. organami administracji rządowej, samorządowej,
  3. szkołami,
  4. sądami,
  5. ośrodkami adopcyjno-opiekuńczymi,
  6. organizacjami społecznymi, stowarzyszeniami, fundacjami, osobami prywatnymi i innymi podmiotami, w tym rodzinami zaprzyjaźnionymi, które podejmują się wspierania działań opiekuńczo-wychowawczych placówki, szczególnie  w zakresie przygotowania dziecka do samodzielności - o ile uzyskają pozytywną akceptację dyrektora Domu.

III. Zasady działania i organizacja Domu

§ 12

  1. Dzieci  przebywające w Domu  tworzą samorząd.
  2. Organizację samorządu określa regulamin ustalony przez dzieci w porozumieniu z  pracownikami.
  3. Dzieci wybierają opiekuna samorządu spośród pracowników Domu.

 

IV. Zasady kierowania Domem, podział zadań i kompetencji.

§ 13

1) Pracą Domu kieruje Dyrektor.

2) Do kompetencji Dyrektora należy:

  1. nadzorowanie organizacji pracy i realizacja zadań wszystkich Działów,
  2. wykonywanie  czynności z zakresu prawa pracy wobec pracowników Domu,
  3. ustalanie priorytetów, zasad i procedur dotyczących:
  1. rekrutacji pracowników,
  2. oceny  pracowników,
  3. kształtowania wynagrodzeń  w ramach posiadanych środków,
  4. zatrudniania, awansowania i zwalniania pracowników,
  5. delegowania uprawnień, struktury i wielkości zatrudnienia po uzyskaniu akceptacji Zarządu Powiatu Opolskiego,
  1. reprezentowanie Domu na zewnątrz i prowadzenie negocjacji w sprawach dotyczących Domu,
  2. nadzorowanie realizacji budżetu Domu,
  3. wydawanie regulaminów, zarządzeń i pism dotyczących funkcjonowania Domu,
  4. wykonywanie innych zadań zastrzeżonych dla Dyrektora przez przepisy prawa.

 

§ 14

  1. W Domu funkcjonują:
  1. Dział Opieki i Wychowania,
  2. Dział Finansowo-Administracyjno-Gospodarczy.

 

Dział Opieki i Wychowania

§ 15

  1. Dział Opieki i Wychowania tworzą:  grupy wychowawcze, zespół ds. okresowej oceny sytuacji dziecka, pedagog, pracownik socjalny, psycholog, logopeda, rehabilitant (o ile są zatrudnieni w placówce).
  2. W skład grup wychowawczych wchodzą: dzieci, pielęgniarki, opiekunki dziecięce, wychowawcy.
  3. Pracą grup wychowawczych koordynują wyznaczone przez Dyrektora Przewodniczące /Przewodniczący Grup Wychowawczych.
  4. W domu działa Zespół  ds. okresowej oceny sytuacji dziecka,  w  skład których  wchodzą: dyrektor lub osoba przez niego wyznaczona, pedagog, pracownik socjalny, wychowawca lub opiekunka dziecięca lub pielęgniarka kierująca procesem wychowania danego dziecka.
  5. 5W skład zespołu mogą wchodzić: asystent  rodziny, rodzice dziecka, psycholog, logopeda, nauczyciel szkolny lub przedszkolny danego dziecka, pracownicy ośrodków pomocy społecznej właściwych ze względu na miejsce zamieszkania rodziców dziecka, kuratorzy sądowi i inne osoby.
  6. Zespół ds. okresowej oceny sytuacji dziecka ustala aktualną sytuację rodzinną dziecka, wnioskuje o powrót dziecka do domu rodzinnego, umieszczenie dziecka w rodzinie adopcyjnej, zastępczej lub w innej formie opieki, analizuje zdrowie i rozwój dziecka, stosowane metody pracy z dzieckiem i rodziną.
  7. Wychowawcy, opiekunki dziecięce i pielęgniarki  kierujący procesem wychowawczym dziecka ponoszą za niego  indywidualną odpowiedzialność.

§ 16

Dział Opieki i Wychowania ma za zadanie:

  1. zapewnienie dzieciom opieki i wychowania przez cały rok kalendarzowy,
  2. zapewnienie dzieciom bezpieczeństwa,
  3. zapewnienie dzieciom opieki pielęgniarskiej,
  4.  otoczenie dzieci opieką lekarza pediatry na miarę istniejących potrzeb,
  5. prowadzenie profilaktyki zdrowotnej, w tym obowiązujących szczepień ochronnych niemowląt i małych dzieci zgodnie z kalendarzem szczepień,
  6. zaspokojenie potrzeb wychowanków oraz wyrównywanie deficytów rozwojowych poprzez planowe oddziaływania wychowawcze, wyrównawcze i rehabilitacyjne,
  7.  zapewnienie dostępu do nauki w szkołach poza Domem,
  8. pomoc w nauce, w szczególności przy odrabianiu zadań domowych oraz w miarę potrzeby przez udział w zajęciach wyrównawczych,
  9.  uczestnictwo w miarę możliwości w zajęciach pozalekcyjnych i rekreacyjno-sportowych,
  10. inicjowanie i koordynowanie działań zmierzających do powrotu dziecka do rodzin , umieszczenia w rodzinie:  adopcyjnej, zastępczej,
  11.  współpracę z jednostkami publicznymi i organizacjami pozarządowymi zajmującymi się problematyką rodziny i dziecka,
  12. współdziałanie z innymi działami Domu w celu stworzenia dzieciom  przyjaznej atmosfery wychowawczej, dbałość o poszanowanie i podtrzymywanie związków emocjonalnych dziecka z rodzicami, rodzeństwem oraz innymi osobami zarówno spoza placówki, jak i przebywającymi  lub zatrudnionymi w placówce,
  13.  uczenie samodzielności na miarę posiadanych przez dziecko możliwości wiekowych i rozwojowych,
  14.  organizowanie działalności kulturalnej, w tym kontaktu ze sztuką dziecięcą. Organizowanie świąt z zachowaniem tradycji Domu oraz tradycji narodowych, regionalnych i religijnych,
  15.  realizowanie rocznych , miesięcznych i tygodniowych planów pracy,
  16.  prowadzenie dokumentacji grup wychowawczych, w tym dzienników zajęć, zeszytów informacji, teczek osobowych dzieci,
  17.  prowadzenie dokumentacji medycznej wychowanków,
  18.  meldowanie dzieci na pobyt czasowy  i wymeldowywanie oraz prowadzenie księgi meldunkowej,
  19. prowadzenie księgi ewidencyjnej wychowanków,
  20. odpowiedzialność za mienie pozostające na wyposażeniu grup wychowawczych,
  21.  realizacja innych zadań zleconych przez Dyrektora Domu.

 

§ 17

Dział Finansowo-Administracyjno-Gospodarczy

 

Dział Finansowo-Administracyjno-Gospodarczy ma za zadanie :

  1. prowadzenie spraw administracyjno – biurowych,
  2. prowadzenie akt osobowych pracowników,
  3. sporządzanie sprawozdań dot. zatrudnienia i wynagrodzenia,
  4.  sporządzanie list płac,
  5. prowadzenie sekretariatu ,ewidencjonowanie korespondencji przychodzącej  i wychodzącej z placówki,
  6. prowadzenie dokumentacji dotyczącej rotacji dzieci,
  7. prowadzenie dokumentacji związanej z ewidencją darów,
  8. prowadzenie spraw ubezpieczenia społecznego i zdrowotnego pracowników i dzieci;

             terminowe przekazywanie składek na ubezpieczenie społeczne do ZUS i podatku od wynagrodzeń pracowniczych,

  1. rozliczanie z Urzędem Skarbowym PIT-ów  rocznych,
  2. sporządzanie harmonogramów pracy dla pracowników,
  3.  rozliczanie czasu pracy pracowników,
  4. prowadzenie Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej,
  5. prowadzenie kasy,
  6. prowadzenie magazynów:  żywności, środków czystości, odzieży, obuwia, naczyń kuchennych,
  7. sporządzanie jadłospisów,
  8. zaopatrzenie kuchni w artykuły żywnościowe zgodnie z normami i żywienia i gramaturą,
  9.  prowadzenie kartotek magazynowych ilościowych i ilościowo-wartościowych, sporządzanie raportów żywnościowych i kalkulacja kosztów, zakup towarów zgodnie z ustawą o zamówieniach publicznych, przyjmowanie i ewidencja darów,
  10.  kontrolę jakości i ilości produktów żywnościowych dostarczanych  przez dostawców  i nadzór na ich przechowywaniem,
  11.  prowadzenie i przechowywanie i archiwizacja  dokumentów wytworzonych w Domu,
  12. pranie odzieży dla wychowanków Domu oraz odzieży roboczej dla pracowników,
  13.  utrzymanie posesji Domu w należytym porządku i ładzie,
  14.  przewóz dzieci i towarów,
  15.  utrzymanie pralni, suszarni , garażu , kotłowni , pomieszczeń gospodarczych we właściwym porządku,
  16. stosowanie przepisów bezpieczeństwa  i higieny pracy  oraz bezpieczeństwa przeciwpożarowego,
  17. współpracę z innymi działami w zakresie realizacji zadań Domu,
  18. wykonywania innych zadań zleconych przez Dyrektora.

§ 18

Do zadań Pedagoga należy :

  1. sporządzanie diagnozy wychowanków,
  2. prowadzenie zajęć terapeutycznych,
  3.  prowadzenie kart udziału wychowanków  w przeprowadzanych przez siebie zajęciach z opisem ich przebiegu,
  4. prowadzenie arkuszy badań  i  obserwacji pedagogicznych,
  5. prowadzenie zajęć indywidualnych i grupowych z wychowankami,
  6. poradnictwo pedagogiczne dla rodziców dzieci przebywających w placówce,
  7. koordynowanie pracą grup  wychowawczych,
  8. wspomaganie Dyrektora w kierowaniu i  nadzorowaniu pracy Działu Opieki i Wychowania,
  9.  prowadzenie kontroli wewnętrznej grup wychowawczych,
  10. współudział w pracach stałego zespołu do spraw okresowej oceny sytuacji dziecka i prowadzenie protokołów ze spotkań tych zespołów,
  11. przestrzeganie tajemnicy zawodowej , w tym tajemnicy dotyczącej danych osobowych wychowanków,
  12. współpraca z poradniami pedagogiczno-psychologicznymi, szkołą, przedszkolem  oraz sądami rodzinnymi w sprawie wychowanków,
  13. praca z dziećmi w grupie wychowawczej w sytuacjach wynikających z zastępstw,
  14. współpraca z dyrektorem placówki, pracownikiem socjalnym, opiekunkami dziecięcymi, wychowawcami , pielęgniarkami i lekarzem w sprawach wychowanków.

§ 19

Do zadań Pracownika Socjalnego należy:

  1. współuczestnictwo w opracowywaniu planu pomocy dziecku, w tym w kwestii współpracy z rodziną biologiczną,
  2. współpracuje z asystentem rodziny,
  3. współpracuje z rodzicami biologicznymi dzieci,
  4. współpracuje z sądami, pracownikami socjalnymi, szkołami i innymi organizacjami wspierającymi Dom w usamodzielnianiu dzieci,
  5. przeprowadzanie wywiadów środowiskowych w rodzinach biologicznych dzieci.
  6. współpraca z Dyrektorem, Pedagogiem, wychowawcami, kierującymi procesem wychowawczym dziecka,
  7. pomoc usamodzielnianym wychowankom,
  8. praca w wyznaczonych godzinach w grupach wychowawczych w celu bliższego poznania dzieci i ich problemów.
  9. organizowanie pogadanek z dziećmi, na temat ich sytuacji rodzinnej, prawnej, usamodzielnienia się.

§ 20

Do zadań wychowawcy, opiekunki dziecięcej lub pielęgniarki kierującej procesem wychowawczym dziecka należy:

  1. praca w grupie wychowawczej, w tym podejmowanie  działań opiekuńczo-wychowawczych wobec dzieci,
  2. kierowanie procesem wychowawczym nad dziećmi powierzonymi jego opiece ( nie więcej niż 5 dzieci),
  3. opracowywanie planu pomocy dziecku we współpracy z asystentem rodziny (o ile zostaje przydzielony rodzinie) ona podstawie diagnozy psychofizycznej dziecka sporządzonej przez pedagoga lub psychologa i jego modyfikacja planu pomocy rodzinie nie rzadziej niż co pół roku.
  4. współpraca z Dyrektorem Domu,
  5. współpraca z pedagogiem,
  6. współpraca z rodzinami biologicznymi wychowanków,
  7. pomoc wychowankom w przygotowaniu się do samodzielności.

§ 21

Do obowiązków Głównego Księgowego należy:

  1. prowadzenie rachunkowości zgodnie z obowiązującym porządkiem prawnym,  przepisami i zasadami,
  2. dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym,
  3. dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych,
  4. organizowanie właściwego sporządzania, przyjmowania , obiegu, archiwizowania i kontroli dokumentów  w sposób zapewniający: właściwy przebieg operacji finansowych, ochronę mienia będącego w posiadaniu placówki, prawidłowe  i terminowe dokonywanie rozliczeń finansowych, nadzorowanie całokształtu prac z zakresu rachunkowości,
  5. prowadzenie gospodarki finansowej zgodnie z obowiązującymi przepisami polegające zwłaszcza na: wykonywaniu dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad wykonywania budżetu, gospodarki środkami własnymi jednostki i innymi będącymi w dyspozycji jednostki w tym z funduszu świadczeń socjalnych,
  6. wykonywanie zadań z zakresu kontroli wewnętrznej polegających w szczególności na wstępnej, bieżącej i następczej kontroli funkcjonalnej w zakresie powierzonych obowiązków, opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych wydawanych przez dyrektora, dotyczących prowadzenia rachunkowości, a w szczególności zakładowego planu kont, obiegu dokumentów – dowodów księgowych, zasad przeprowadzania i rozliczania inwentaryzacji,
  7.  opracowywanie jednostkowych i zbiorczych sprawozdań finansowych z wykonania budżetu i analiz,
  8. finansowa obsługa ubezpieczenia dzieci, pracowników, środków transportu i budynku,
  9.  sprawdzanie terminowego przekazywania składek na ubezpieczenie społeczne do ZUS i podatku od wynagrodzeń pracowniczych,
  10. sporządzanie sprawozdań do GUS,
  11. egzekwowanie odpłatności za pobyt dzieci w placówce, wysyłanie upomnień i wnioskowanie o umorzenie zaległych należności.

 

V. Ogólne zasady sprawowania kontroli

§ 22

  1. System kontroli w Domu obejmuje kontrolę wewnętrzną i zewnętrzną .
  2. Nadzór na kontrolą wewnętrzną sprawuje Dyrektor Domu.
  3. Zakres zadań kontrolnych pracowników określają szczegółowe zakresy czynności oraz stosowne upoważnienia wydane przez Dyrektora Domu.
  4. Pracownicy  Domu są odpowiedzialni za właściwe przygotowanie  i przeprowadzenie kontroli oraz przedłożenie wniosków z kontroli do Dyrektora Domu.
  5. Podstawowe zadania działalności kontrolnej w Domu obejmują:
  1. badanie zgodności kontrolowanego postępowania pracowników z obowiązującymi ich zakresami czynności,
  2. badanie realizacji zadań i efektywności działania na poszczególnych stanowiskach pracy,
  3. badanie i ocenę przebiegu realizacji efektów operacji finansowych i procesów opiekuńczo-wychowawczych , wykrywanie nieprawidłowości w wykonywaniu zadań i poleceń, ujawnienie nieprawidłowości, marnotrawstwa, niedbalstwa, zagrożeń dla życia i zdrowia dzieci, pracowników i mienia,
  4. ustalenie przyczyn i skutków negatywnych odchyleń od stanu prawidłowego oraz wskazywania pracowników odpowiedzialnych za powstanie nieprawidłowości,
  5. wskazywanie sposobów i środków umożliwiających likwidację nieprawidłowości,
  6. popularyzację i promowanie innowacyjnych działań pracowniczych  poprawiających organizację i efektywność pracy.

§ 23

  1. Osobami upoważnionymi do kontroli wewnętrznej są: Pedagog, Główny Księgowy , Intendent -Magazynier, Przewodniczące zespołów wychowawczych.
  2. Osoby upoważnione do kontroli wewnętrznej przekładają Dyrektorowi na bieżąco uwagi, spostrzeżenia i wnioski dotyczące usprawnienia organizacji pracy Domu, zakłóceń w realizacji zadań opiekuńczo-wychowawczych , finansowych, administracyjnych i gospodarczych, łamania dyscypliny pracy oraz przepisów bhp i przeciwpożarowych.

§ 24

Szczegółowe unormowania spraw związanych z kontrolą wewnętrzną są zawarte w Regulaminie Kontroli Wewnętrznej.

V. Tryb załatwiania skarg i wniosków.

§ 25

  1. Dyrektor przyjmuje interesantów w każdy poniedziałek w godzinach  od 10-11.
  2.  Pracownicy przyjmują interesantów w godzinach pracy.

§ 26

1.Skargi i wnioski ewidencjonowane są w rejestrze skarg i wniosków.

2. Rejestr skarg i wniosków prowadzi inspektor do spraw administracyjnych.

3. Skargi i wnioski rozpatruje Dyrektor.

  1. Zasady podpisywania pism.

§ 27

Do podpisu Dyrektora zastrzeżone są:

  1. Pisma i decyzje w sprawach wynikających ze sprawowania funkcji Dyrektora Domu Dziecka.
  2. Zarządzenia i polecenia służbowe.
  3. Decyzje w sprawach osobowych pracowników Domu Dziecka.
  4. Zgody na udzielnie pracownikowi urlopów, w tym urlopu bezpłatnego.
  5. Korespondencja wychodząca z Domu Dziecka.

§ 28

Pracownicy opracowujący pisma parafują je swoim podpisem.

VII . Postanowienia końcowe.

§ 29

1. W razie nieobecności Dyrektora zastępuje go Pedagog lub Pracownik Socjalny lub inny wyznaczony pracownik.

2. W razie nieobecności Dyrektora w sprawach finansowych zastępuje go Główny Księgowy.

§ 30

1.Szczegółowe  zakresy czynności pracowników Domu określa Dyrektor Domu.

2. Pracownik potwierdza własnoręcznym  podpisem przyjęcie powierzonego zakresu czynności.

3. Zakres czynności podlega włączeniu do akt osobowych pracownika.

§ 31

Pracownicy Domu są zobowiązani do zachowania tajemnicy państwowej i służbowej jak również do ochrony danych osobowych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

§ 34

Zmiany w regulaminie następują w trybie właściwym dla jego uchwalenia.

§ 35

Regulamin wchodzi w życie po upływie dwóch tygodni od podania go do wiadomości pracownikom.